niedziela, 6 grudnia 2015

Sarissa Precision: Terrace Shop (Gaslamp Alley)


Moje pierwsze zetknięcie z budynkami wycinanymi laserowo z płyt HDF/MDF. Na firmę trafiłem zupełnie przypadkowo przeglądając jakieś losowe blogi, a ponieważ miałem akurat imieniny to postanowiłem nabyć sobie dwa tytułem wypróbowania :) Nie ukrywam, że do decyzji zachęciła mnie też zaskakująco tania wysyłka do Polski.




Sarissa Precision ma w swojej ofercie wiele dużych i małych budynku, mostów, tak w skali 28 mm jak i mniejszej, szeroki wybór podstawek i tray'ów a nawet statków i wozów (furgonów) - nie wiedziałem, że także takie elementy da się sensownie wycinać z MDF. Po długim namyśle postanowiłem wybrać coś, co mógłbym wykorzystać do potyczek w Warmachine i mój wybór padł na serię Gaslamp Alley VSF  oraz Terrace Shop.

Cały budynek to 5 arkuszy (4 to 2mm płytki MDF, jeden to jakiś grubszy karton). Całość to bardzo płaska paczuszka, stąd zapewne  niska cena przesyłki. Tak się prezentuje zawartość:



Elementy z ramami okien oraz drzwi wykonane na kartonie:





Krótka instrukcja:

  
To co mnie w tym zestawie ujęło to bardzo przestrzenny wygląd witryny na parterze. Składa się na nią aż pięć warstw i daje to wspaniały efekt głębi. Zobaczcie sami jak prezentuje się już sklejony i wstępnie pomalowany na bazowy kolor element:




To jest własnie ten aspekt, który może mnie przekonać do takich budynków, które kojarzyłem raczej jako płaskie pudełkowate konstrukcję. Same ściany są już rzeczywiście płaskie (co nie przeszkadza mi jakoś specjalnie), podobnie jak dach (tu już dokonam zmiany, ponieważ taka idealnie gładka powierzchnia dachu w przypadku dachówki wygląda dosyć słabo).

Budynek składa się z dwóch kondygnacji oraz dachu: każdy z tych segmentów może pozostać niesklejony (można je swobodnie na siebie zakładać dzięki "wpustom" i szczelinom), co umożliwi umieszczanie modeli wewnątrz budynku. Akurat ten budynek nie jest jakoś spektakularnie uszczegółowiony wewnątrz, jednak na stronie producenta widziałem sporo większe (i odpowiednio droższe) konstrukcje ze schodami wewnętrznymi i licznymi pokojami. Poniżej kilka zdjęć poszczególnych kondygnacji plus fotografie z modelami dla zobrazowania skali.








Drugi z budynków to Chateau, ale nie został jeszcze rozpakowany więc napiszę o nim następnym razem. Na stronie producenta, pomalowany wygląda tak:



4 komentarze:

  1. No muszę przyznać, że jak na MDF wygląda to całkiem zacnie. Choć cena w przypadku tych większych domków jest lekko zaporowa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niestety wyraźny minus, ale chyba i tak się skuszę na coś większego :)

      Usuń
  2. WoooW. Naprawdę budynek wygląda zachęcajaco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że jak go skończę będzie jeszcze lepszy.

      Usuń